Alla inlägg under maj 2008

Av anniiie - 30 maj 2008 19:53


Lägger in dom absolut sista låtarna nu på min mp4 :D

Tur att vi har Johan, så det finns någon som kan skjussa packningen!


Tåget gick tydligen vid halv tio! Bara 1,5h kvar.

Börjar bli lite stressad nu, fast jag vet att allt är klart.


Får se om jag skriver något i turkland. aldrig varit utomlands, så jag vet inte hur man har tillgång till datorer osv :P


Ha det bäst :D För det ska jag ha!!!!!! 

Av anniiie - 30 maj 2008 12:06


Åkte tåg vid halv tio tiden på kvällen till stockholm!

Jag och Carola delade kupé och dom andra fick dela :P

Moahah!

Var först lite skeptiskt till kupé eftersom jag inte var trött, och jag tyckte att det såg så satans trångt ut, men det var asnice!
I sängarna längst upp kunde man ju sitta upp utan att slå huvudet i taket.

Hade bestämt mig för att vara vaken hela resan, men 2 timmar innan vi var framme blev ögonlocken väldigt tunga :P

Av anniiie - 30 maj 2008 11:02

RESFEBEEEER! =)

 


"Side

I denna mysiga lilla stad vimlar det av ruiner och kulturella sevärdheter. I gamla stan finns affärer, barer och restauranger. Här kan du sitta på en restaurang vid vattenbrynet och samtidigt känna historiens vingslag.

Side är charmigt, trivsamt och lagom stort. Här kan hela familjen njuta på de fantastiska badstränderna och alla de trevliga restauranger och caféer som lockar längs strandpromenaden. Många av Apollos hotell och lägenheter ligger direkt på stranden. Hotellen och strandområdet ligger en bit från gamla stan, dit man lätt tar sig antingen till fots längs stranden eller med dolmus.

Härligt strandliv
I Side finns två stränder. Den östra har något klarare vatten och vattensporter. Här är det lättare att hitta en egen liten plats att njuta av solen från. Västra stranden är barnfamiljernas favorit. Det är en långgrund sandstrand med solstolar, parasoller, restauranger, barer och diverse vattensporter.

Gamla stan
Gatubilden i gamla stan lockar med charmiga stenhus, små restauranger och butiker. På gågatorna kan du göra riktiga fynd och prutar du blir förtjänsten ännu större. Här saluförs det mesta och särskilt prisvärt är läder och guld. Det finns också gott om andra varor att botanisera bland, allt från mattor till badkläder.

På kvällen stänger man av för biltrafik och nattbelysningen sprider sitt sken över trånga gator och gamla ruiner. I denna förtollande stämning fylls restauranger, caféer och barer av glada människor. Nattlivet är bäst i gamla stan kring hamnen där man hittar två av diskoteken samt flera barer.

Historiska minnesmärken
I och kring Side finns många intressanta historiska minnesmärken. Det arkeologiska museet är inrymt i ett gammalt romerskt bad och den gamla teatern med plats för 17 000 personer är delvis bevarad. På en udde i havet står de vackra ruinerna av Apollons och Athenas tempel. I Side finns historia under varenda sten och härliga naturupplevelser däremellan.

Nära till städerna
Side ligger halvvägs mellan de stora städerna Alanya och Antalya. Det tar bara en knapp timme i vardera riktning. Staden är också en utmärkt utgångspunkt för utflykter i denna intressanta del av Turkiet. Vill du fynda kan du besöka Kumköy, en turistort ca 5 km utanför Side med restauranger och många butiker. "





myys!

Av anniiie - 30 maj 2008 10:53


Såg att jag hade fått ett mail om att mitt paket från ellos hade skickats :)

Vore ju perfekt om man kunde få det idag! ;) Är ju hemma till 23!

Den rosa mysdressen vore perfekt att ha på sig och resa i! Och den vita hängselklänningen är nog sval och skön att ha i Turkiet. 


Nu ska jag fixa Nellies mp3. blääää vad drygt.  

Av anniiie - 30 maj 2008 10:16


Ja, nu närmar det sig ;)

Vaknade först strax före sju, och såg att Johan fortfarande låg kvar i sängen. Han som skulle kliva upp kl 05 och åka in på någon kurs. ajaj :/


Strålande väder idag. Förkylningen känns faktiskt bättre, men nu har jag fått rethosta istället. typiskt.

Började packa igår kväll, så nu är samtliga kläder färdigpackat! Skönt.


Ska göra frukost till mig och Johan nu!  

Av anniiie - 29 maj 2008 10:55


Dagens.

[X] Hämta min väska från vinden.

[X] Packa

[X] Tvätta massor!

[X] Jobba.....

[/] Bli frisk! - önsketänkande.. :'(

[X] Skriva över en grej som finns på datorn.

[X] Föra över pengar till mammas konto.

(Eftersom hon ska ha med kortet till turkiet.)

[] Städa upp på rummet om jag orkar - Annars tar jag det i morgon.

[] Fixa Nellies mp3.

[X] Köpa nässpray.


I morgon.

[X] Ladda mp4

[X] Ladda digitalkameran

Av anniiie - 28 maj 2008 10:01


suck, kan min förkylning bara släppa :( den har två dagar på sig ;b

har både kanjang, esbitox(eller vad det heter? nå tabletter som ska lindra förkylning), och en maaaaaaaassa halstabletter!

gurglade mintuu igår innan jag la mig! haha. det kändes faktiskt asskönt i halsen efter att jag hade gjort det!


nu ska jag börja jobba snart. jobbar till 13, sen ska jag börja jobba 15 igen. sen blire grillning! är dock inte så sugen på varken mat eller öl än..

det är det jobbiga med att vara sjuk! sååå drygt att äta. blää.  

  

Av anniiie - 27 maj 2008 15:22

NU har jag beställt lite stuffs.


Det blev:


 

Mys dress med trekvartsbyxor, hängselklänning, resväska, 2 påslakan också beställde johan ett par byxor man kan göra till shorts.

Allt gick på 700:- någonting! billigt billigt.

nyttjade inte rean, utan hade något annat då man fick 40% på det mesta.

Klänningen gick på 119:-, väskan 79:-, mys dressen 179:-, och 2 paket med påslakan typ 95:-. Riktigt billigt! =)  

Ovido - Quiz & Flashcards